close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
سایر تجهیزات - 5

نام کاربری :
رمز عبور :
عضويت | رمز عبور را فراموش کردم
تبليغات تبليغات
آخرين ارسال هاي انجمن
تبليغات تبليغات

یکی از قسمت های مهم در ساختمان تاسیسات مکانیکی آن می باشد. که از جمله آن می توان به سیستم گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع اشاره کرد. در این مقاله سعی بر آن شده است تا شما را با مفاهیم اولیه در سیستم تهویه مطبوع آشنا کنیم...

نويسنده : مدیریت ; تاريخ ارسال : چهارشنبه 07 خرداد 1393
ادامه مطلب + نظر
برچسب ها:

,

,

,

,
مشکلی که در رابطه با سیستم های کنترل اتوماتیک وجود دارد این است که در این رابطه مفاهیم اساسی، اصطلاحات و نام های بسیاری وجود دارد که در هیچ جایی غیر از زمینه تهویه مطبوع مورد استفاده قرار نمی گیرند. شما باید مفاهیم جدیدی مانند «حلقه بسته»، عادی – باز» و «کنترل تناسبی» را یاد بگیرید. همچنین باید اجزای مختلف مانند کنترلرها، عملگرها (Actuator) و کلیدهای EP را تشخیص داده و هدف از به کارگیری آن ها را بدانید...

 

نويسنده : مدیریت ; تاريخ ارسال : چهارشنبه 07 خرداد 1393
ادامه مطلب + نظر
برچسب ها:

,

,

,

,

اگرچه نصب و بهره برداری از آن آسان است لیکن باید توجه داشت که هر مبردی دارای ارتباط خاصی بین فشار ودما است.هرجه دمای مبرد بالاتر باشد فشار آن نیز بالاتر خواهد بود.مبرد حتی تحت تاثیر دمای معمولی محیط،قادر است فشار کافی را برای بوجود آوردن خطرات،تولید کند بنابراین لازم است که مهندس از برنامه ایمنی برای بهره برداری و کنترل مبرد آگاه باشد و بایستی بر آن نظارت نماید.گیج دوقلوها در هنگام استراحت(خاموشی موقت)و یا در حالت کارکرد دستگاه نصب گردد و مورد استفاده قرار گیرد...

سیستم هوای فشرده دارای اجزای اصلی است که در پی آمده است: فیلترهای جذب هوا، خنک کننده های مرحله میانی، آفترکولرز، داریرهای هوا، تله های رطوبت گیر، دریافت کننده ها، شبکه لوله کشی، فیلترها، رگلاتورها و دستگاه روغن زنی.فیلترهای هوای: از ورود گرد و غبار به کمپرسور اجتناب می کند. گرد و غبار باعث گرفتگی سوپاپ ها، سیلندرها ، سایش بیش از حد و غیره می شود....


 

نويسنده : مدیریت ; تاريخ ارسال : چهارشنبه 07 خرداد 1393
ادامه مطلب + نظر
برچسب ها:

,

,

,

,

,
در نمودار زیر خطوط قرمز نمایانگر این هستند که هد فشاری تابعی از دبی حجمی هوا و سرعت فن می باشد. خطوط سبز رنگ نمایانگر خطوط دریچه گاز و خطوط آبی میزان مصرف برق فن را نشان می دهد.
عملکرد فن معمولا به صورت ترم هایی از فشار مطابق زیر بیان می شود
 
pt = ps + pd = constant   (1
 
که در این رابطه pt فشار کل ، ps  فشار استاتیکی بر حسب (Pa, N/m2)  و pd فشار دینامیکی بر حسب(Pa, N/m2) می باشد...

نويسنده : مدیریت ; تاريخ ارسال : چهارشنبه 07 خرداد 1393
ادامه مطلب + نظر
برچسب ها:

,

,

,

,

,

این مدل فشارسنج به نام تحلیل گر سیستم نیز معروف است که مرکب از یک لوله چندراهه,ورودی هایی تعبیه شده,که با اتصال سیستم به آن,فشار سیستم قابل اندازه گیری است.این فشار از اتصال ورودی وسط چند راهه وارد می شود.توصیه ما این است که همیشه بخش میانی چند راهه را بسته نگه دارید.در پایین گیج دوقلو,سه محل جهت اتصال شیلنگ و همچنین در هر دوطرف گیج دوقلو یک شیر قطع کن وجود دارد...

 

نويسنده : مدیریت ; تاريخ ارسال : چهارشنبه 07 خرداد 1393
ادامه مطلب + نظر
برچسب ها:

,

,

,

,

,
هنگامی که مشغول راه اندازی یا سرویس هر بخشی از دستگاه تبرید می باشیم,لازم می آید که فشار سیستم را نصب اندازه گیرهای فشار تعیین نماییم.برای بوجود آمدن این امکان,عمدتا تمام سیستمهای رایج,دستگاه را حداقل به 3 نوع شیر سرویس تجهیز می نمایند,شیر سرویس مکش,شیرسریس رانش یا تخلیه و شیر سرویس قطع کن مایع.شیرهای سریس مکش و تخلیه دستگاه ممکن است بر روی بدنه هر دو مدل کمپرسورهای باز و نیمه بسته رفت و برگشتی نصب شده باشند...

 

نويسنده : مدیریت ; تاريخ ارسال : چهارشنبه 07 خرداد 1393
ادامه مطلب + نظر
برچسب ها:

,

,

,

,

کل گرمایی که بایستی در قسمت کندانسور یک سیکل تبرید از آن خارج شود برابر مجموع گرمای جذب شده در اواپراتور و انرژی گرمایی معادل با کارکمپرسور می باشد.
از آنجایی که کار تراکم به نسبت تراکم سیکل بستگی دارد. لذا مقدار گرمای خارج شده در کندانسور با شرایط کارکرد سیستم تغییر می کند.همچنین گرمای تراکم می تواند با طرح کمپرسور تغییر کند. مثلاً گرمای تراکم برای یک کمپرسور بسته که با قسمت مکش خود خنک می شود بزرگتر ازگرمای تراکم یک کمپرسور نوع باز می باشد زیرا گرمای اضافی موتور توسط گاز مبرد جذب می شود...

نويسنده : مدیریت ; تاريخ ارسال : سه شنبه 06 خرداد 1393
ادامه مطلب + نظر
برچسب ها:

,

,

,

,

دو نوع سیستم خنک کننده در خودروها وجود دارند: سیستم خنک کننده با مایع و سیستم خنک کننده با هواسیستم خنک کننده مایع در خودروهایی مایع از طریق لوله ها و مجاری در موتور می چرخد. همانطور که مایع از بین موتور داغ عبور می کند گرما را جذب می کند و موتور را خنک می کند. بعد از اینکه مایع از موتور بیرون می آید از مبدل حرارتی یا رادیاتور عبور می کند که گرما را از مایع از طریق مبدل به وسیله دمیدن هوا خارج کند....

 

سیستم های خنک کننده خودرو

فیلترهای هوا وسایلی برای جذب و حذف آلاینده های خطرناک که کاربردی وسیعی در صنعت تهویه مطبوع دارند. مانند: گرد و غبار و کثیفی های معلق در هوای پیرامون ما می باشند. درخواست های ناشی از احتیاج برای هوای دارای کیفیت بالا از طرف افرادی صورت می گیرد که نسبت به هوای آلوده حساس می باشند و تنفس هوای کثیف بیماری شان را تشدید می کند...

 

نويسنده : مدیریت ; تاريخ ارسال : سه شنبه 06 خرداد 1393
ادامه مطلب + نظر
برچسب ها:

,

,

,

,

مطالب مرتبط